Mereka yang kusayangi

Sabtu, 21 Ogos 2010

(LATIHAN INDUSTRI)

Alhamdulillah,aku dah dapat tempat LI.Aku LI kat Talent Interior Design,lorong seri kuantan,Ktn.Mujur Et search kat internet then dy tepon orang tue.Mula2 aku apply kat tempat lain tapi company 2 main tarik tali plak.Ape yang dy mintak semua aku dah bagi tapi still tak bagi jawapan.Law tak dapat bagitahu jelah,tak payah lah wat aku tertunggu cam tunggul.Ngat aku nie ape,aku serius nak LI kat situ tapi dy layan aku cam nie plak.Last2 aku tepon company 2 then cakap batalkan jelh apply aku then aku apply tempat lain.So,aku apply la kat tempat Et tepon tue.Tak sangka aku yang company aku menunggu aku punye resume!! Wah2,agak teruja dan bersyukur la.Hari tue jugak aku mailkan aku punyer resume.2hari lepas tue aku tepon balik coz nak tahu bila company 2 boleh bagi jawapan,then ada sorang laki bercakap dengan aku yang aku nak LI bila.Aku cakap la yang aku LI start 28/11/10.Pastu dy cakap yang aku nie ada belajar ID,then aku cakap la yang pensyarah yang syorkan LI kat interior design.Bila aku cakap cam 2 terus dy cakap ‘’Oklah,boleh la,’’. Terkedu then aku tanya sekali lagi yang aku nie dapat LI kat situ ke.Dy cakap ‘’Yelah,’’.Pergh!! Betapa tersenyum lbar aku time 2.Tak sangka mudah jer company tue bagi jawapan.Tak macam company yang sebelum nie.Niat aku just nak tanya bila boleh tahu jawapannye tapi lain yang jadi.Bersyukur gila..Walaupun aku tak belajar tentang ID tapi basic tue ada la sikit2 lagipun aku nak belajar bukan kerja kan.Aku terus tepon Et yabg aku dah dapat LI kat company 2.Nasib baik dy dah tepon awal2 company tue law tak aku pun dah pening pale pikir nak LI kat ne la...Tunggu dy hantar surat jawapan jer kat poli guna faks.Tapi yang jadi masalah sekarang macam mana aku nak g LI tue coz tempat tue jauh dari rumah aku.Maybe aku naik motor kot g LI.Hope Allah permudahkan urusan aku semasa LI kat sana nanti.Amin....

2 anda hot:

MR. SYAH berkata...

hmm.. kt kuantan kan.. jauh gak dari ganchongkan.. sewa r rumah..

eijot @ eina berkata...

jauh la gak..law nak sewa umah 2 cam malas jer coz xda partner la.maybe g LI nek moto jer kot