Mereka yang kusayangi

Rabu, 24 Jun 2009

insan yang fakir

assalamualaikum.....

selama aku hidup di dunia ini, aku ,masih tertanya apa yang aku cari dalam hidup aku selama ini.aku bagai layang-layang putus yang terbang bebas di langit tanpa arah tujuan dan satu ketika aku terjatuh terhempas di permukaan bumi yang aku tak tahu di mana.

aku bagai terus menempuh hahri-hari yang mendatang tanpa sebarang azam mahupun niat.sehingga aku masih tercari-cari identiti aku yang sebenarnya.aku masih keliru dengan kemahuanku.aku masih keliru dengan perasaanku.

aku begitu insan yang fakir dan lemah.diluaran aku kelihatan gadis yang kuat,tabah dan cekal tapi di dalaman aku begitu lemah.aku sering menangis.menangis didalam hati.menangis keseorangan.tiada siapa yang tahu melainkan ALLAH.

kadang-kadang aku tersedar dalam kealpaan aku menempuh duniawi namun iman ku masih goyah untuk menempis godaan syaitan yang tidak putus berbisik di telinga ku.aku benar-benar merinduinya.aku begitu ingin mendengar suaranya,melihat wajahnya,menghayati hujah-hujahnya...namun masa tidak boleh diundur


aku manusia yang fakir.aku masih perlu mencari ilmu duniawi dan ukhrawi untuk membawa aku berjumpa dengannya.aku perlu menetapkan imanku untuk menempuh ujian-ujianNYA.

aku insan yang fakir
aku insan yang fakir
aku insan yang fakir

YA ALLAH......................................................................................................................................

0 anda hot: