Mereka yang kusayangi

Ahad, 30 Januari 2011

im still undercontrol




Assalam semua dan salam sejahtera.Aku pun dah menjangkau usia 20 tahun pada 28 Januari so Happy Sweet 20 to me! Haha.Ops,silap la.Bukan sweet tapi happy macho 20.Kenapa MACHO? Well,aku suka ngn word 2 la drpd cun,comel,cantik.
Umur pon dah 20 so pemikiran pon kena la berubah kan.Yelah,aku pernah dihentam kerana pemikiran kolot @ consertative thinking.Peh,aku mula-mula memang tak leh terima coz time 2 aku pye hati tak tenang and diselubungi rasa marah ya amat.Tapi hati da tenang and pemikiran aku mula mengingati apa yang terjadi then aku akui tentang cara pemikiran aku 2.Tapi not all time im in consertative thinking k.Baru aku perasan time 2 aku kena PMS kot 2 yang aku pikir yang negatif.PMS? What that? Well,it is Pre Menstrual Syndrome.Ha,,tak tahu lagi? Google sendiri k.Maklumat di hujung jari sekarang nie.Oleh itu,aku akan berusaha untuk berubah ke arah kebaikan untuk diri aku dan orang lain.
Even aku da 20 tahun,tak bermakna aku sudah bebas.NO! Sangat silap besar sape-sape yang berfikiran sebegitu.Korang tahu tak wajib mengundi pilihanraya pada umur berapa? 21 tahun kan.Kenapa aku kaitkan kewajiban mengundi dengan kebebasan diri? Ok,aku explain sikit mengikut pemahaman aku.Kewajiban mengundi kepada warganegara yang berusia 21 tahun keatas dan pengundi haruslah mengundi mengikut PILIHAN SENDIRI dan TANPA PAKSAAN orang lain.Sebab pada usia 21 tahun pengundi boleh berfikir secara WARAS untuk kebaikan mengundi.So,21 tahun 2 kira zaman kebebasan diri yang rasmi la tapi jangan lah sampai melampau batas la plak kan.Tapi zaman sekarang budak umur 12 tahun pun da bebas macam umur 20an plak.Dunia memang dah maju tapi jangan lah sampai nk merosakkan diri sendiri.Well,aku nie kira masih lagi bawah pengawasan mak abah aku la.Haha,tidur pon dengan mak aku.Aku bukan anak manja tapi time nie jelah aku nak bermanja dengan mak aku coz selama nie aku tak pernah kot tidur dengan mak aku kat umah.Yelah,lepas nie dah balik JB so dah tak dapat dah.Pastu dah kawin kompem2 tak merasa dah coz all time sleep with my hubby.Cehhh,cakap sal kawin plak aku nie,gatal nk kawin ke eina! Hahaha.
Bila cakap pasal hari jadi mesti orang akan tanya ‘’Eh,kau dapat hadiah ape?,’’ soalan yang sangat biasa kita dengar ditujukan kepada birthday person.Ala,ayat 2 dah lapuk la awak,cube bagi soalan yang mencabar minda contoh ‘’Apa ramuan kek besday ko 2,’’ @ ‘’Agak2 bape kilo tepung yang kitaorang tabur kat ko tadi,’’ .Best gak aku nak pikir kan.Hadiah bagi aku bukan lah sesuatu yang penting @ wajib bila time hari jadi,ucapan pon dah cukup bermakna dah.Tapi kalau ada yang nak bagi apa salahnya kira itu rezeki lebih la kan.Malam hari jadi aku aku dapat kejutan dari budak umah aku.Ciss,sangat aku tak sangka coz semua muka macam biasa jer.Then Zana ajak budak bilik aku tengok wayang so ikut jelah.Cter Faster lakonan the Rock.Tajuk jer faster tapi cter x laju mana pun coz klimaks dy xbest la.Tahu-tahu jer dah habis.Cehhh,nasib baik tiket rm8 jer.Habis cter 2 pukul 10.45malam so kitaorang shoot pic on the top of ECM la.Time 2 cuaca berangin so agak nak melayang tubuh aku yang kurus nie.Dah puas dok ambik angin kat situ kitaorg pon balik umah.Aku naik dulu coz yang lain ape tah dyorg sibukkan.Dah la kat bawah 2 gelap,risau jer terpijak tikus ke,lipas ke,,seriau k.Bila aku bukak jer pintu 4 mercun meletup depan aku.Sumpah,terkejut aku and tak sangka sangat2.Habis aku kena tepung and it is 1 time in my life coz sebelum nie tak pernah nk sambut pon.Nasib baik kena tepung jer,telur and air xda.Haha,coz telur kat umah time 2 dah habis.Ada hikmah.After that,kitorg makan2 and aku kemas rumah yang dah penuh dengan tepung 2.TQ guys 4 everything.Korang memang best! Esoknya aku sampai ofis abg Ayuz dah sampai dulu.Aku bukak jer pintu dy dah senyum and say ‘’Happy Birthday’’.Pastu dy ajak breakfast kat kedai ZAM ZAM.Abg Ayuz belanja makan! TQ A.Ayuz! Tak lupa juga kepada K.Sabrina n A.Fikri coz wish my birthday.
Bukak jer FB berderet wish my HB.TQ guys! I love u all.Terasa macam artis plak.Hahaha.Alhamdulillah aku balas semua wall post dyorg.Anyway,sape-sape yang lupa 2 nevermind.I tak kisah pon.Next year ada lagi kan.Bukan berdosa pon kalau tak wish pon.
Sempena HB saya,saya amat berterima kasih kepada
-Allah SWT coz masih memberi peluang kepada aku bernafas di dunia ini yang penuh dugaan.Alhamdulillah.
-Mak abah dan adik beradik yang berdidik aku sehingga besar even selalu menimbulkan masalah and memeningkan kepala dyorg sal perangai aku yang really stubborn nie.Eina akan berubah,Insyaallah.
-Rakan-rakan samada bdk Ganchong,Ahmad,PLKN,PJB,POLISAS,FB dan rakan tempat kerja TALENT ID.I love you all !
-Tak lupa juga kepada K.A yang wish my HB.Happy trip ya! Anyway,jgn bg WTF kat I da.
-Kepada blogger and silent reader jugak tak lupa coz sudi membaca blog usang nie.

0 anda hot: